Chang mai overstroming, evacuatie ook hier in Sukh - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ruthhogewind - WaarBenJij.nu Chang mai overstroming, evacuatie ook hier in Sukh - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van ruthhogewind - WaarBenJij.nu

Chang mai overstroming, evacuatie ook hier in Sukh

Door: Webmaster

16 Augustus 2005 | Thailand, Bangkok

Overstromingen

He lieve allemaal. De eerste stad waar we aankwamen was Chang Mai. Na een vlucht van tien uur, weer lekker in een trein gestapt van tien uur naar chiang mai waar we een trektocht wouden doen. De trein reed op een gegeven moment niet verder waardoor we met de bus moesten. Eenmaal aangekomen moesten we door hoog water heen ploegen omdat de hele stad overstroomd is.De straten zijn rivieren en we besloten het eerste hotel te pakken in de buurt van het treinstation dat wonder boven wonder nog net niet onder water stond. Na een goede nachtrust begrepen we dat we als de sodemieter daar weg moesten aangezien het water in het centrum tot de nek staat. We wachten bij het hotel op een grote truck met grote wielen die ons uit het overstroomde noorden kan brengen. We hebben geluk een echtpaar wil ons samen met twee andere Nederlandse meisjes wegbrengen met die truck. We komen tijdens de rit langs overstroomde snelwegen, dorpen waar kinderen door de straten zwemmen en uiteindelijk na een uur in Lamphung. Daar gaat gelukkig nog een trein in zuidelijke richting. We kunnen nog een kaartje bemachtigen en reizen af naar pitsanulok. Daar aangekomen pakken we een hotel en slapen uit. De volgende ochtend (vandaag 16 aug) bekijken we het stadje, nemen een massage, bekijken tempels etc. We genieten echt. 's Avonds (vandaag 16 aug) beluiten we met de bus naar Sukhothai te gaan. Na een uurtje in de bus komen we in een ontzettend leuk bamboohutje terecht waar we vanavond gaan slapen. Minder leuk: In alle engelse kranten staat dat ook hier een overstroming dreigt. Toen we vijf minuten geleden naar de rivier keken, zagen we dat deze extreem hoog staat. De zandzakken houden het hopelijk nog vannacht. We wouden eerst het historische park bekijken hier maar dat lijkt me niet verstandig. We moeten ook hier weg. Zuidelijker schijnen geen problemen te zijn. Hier in Sukhothai dreigt de overstroming binnen twee dagen, iedereen moet evacueren zeggen de engelse kranten. In Chang Mai zijn mensen vermist en erger, bekruipt me toch een akelig gevoel alhoewel ik nu nog goed zit. Ons leuke bamboohutje zit helaas wel vlakbij de zijrivier. Maak je niet al te druk. Het gaat goed en we gaan morgen weg en we zitten godszijdank niet meer in Chang Mai. Vind jullie heeeeel lief en groetjes Ruth. (zag raar genoeg net niets vermeld in de Nederlandse kranten, toch gek als dit een ramp is die in de laatste 40 jaar niet is voorgekomen)

• 16 Augustus 2005 - 12:30

Chris:

lieve ruth,
    Tjeetje, wat een gedoe! Kan me ook herinneren dat toen ik in Bangkok was ook alles overstroomd was, maar toch niet zoooo heftig...
    Veel plezier op droge en hogere gebieden!
    kussie, christa

• 16 Augustus 2005 - 13:08

Ingrid:

Hoi Ruth (en Jouke natuurlijk),

Het is echt wel heftig zeg! Hoorde vanmorgen over Maud d'r broertje die daar ook zit. En idd we horen er niets over op het Nlse nieuws. Echt heel raar! Probeer er zo veel mogelijk van te genieten!

Dikke kus

• 16 Augustus 2005 - 13:24

Marie-louise:

Heee lieve ruth,
    Wat een bizarre toestand!En ja, kan me goed indenken dat het nou niet echt rustig chillen is als je weet dat het water je binnen 48 uur tot aan je lippen staat. Hoop dat het wegkomen allemaal volgens planning lukt. Daarna rustig ademhalen, sterkje drinken op de schrik en hard gaan genieten!Let us know!
    xXx ML

• 16 Augustus 2005 - 13:38

Anne:

Hi laiverds, als de wiedeweerga naar Kopaghnan! Lekker chillen in Malibu resort, denk dat dat het beste is. Wat een heftige verhalen zeg, pas maar goed op, kussie en genietze.

• 16 Augustus 2005 - 18:08

Elske:

Hey Ruthje,

Wat jammer zeg, dat je allemaal mooie dingen niet kan zien. Maar veiligheid gaat voor alles, dus maar snel naar andere delen, die zijn ook mooi toch? Wel genieten van je welverdiende vakantie!!

Veel liefs Elske

• 16 Augustus 2005 - 18:44

Dimph:

he ruht wat een verhalen nog meer aangezien het mij volledig ontschoten is datje weg bent gegaan sorry! Ik zeg op naar het zuiden! en geniet daar maar!x

• 16 Augustus 2005 - 21:25

Meike:

Jeetje wat een gedoe!
    Inderdaad lekker gaan chillen op het strand en weg uit die nare overstromingen! Geniet er nog van! dikke kus Meike

• 17 Augustus 2005 - 10:02

Rianne:

He Ruth!
    De bezorgdheid druist door in je verhaaltje...hoop dat je snel dryland vind en geniet van alles daar!!
    Liefs,

• 17 Augustus 2005 - 10:32

San:

Hey zussie,
    tja in het regenseizoen valt er wel wat uit de lucht maar had niet gedacht dat het zo erg zou zijn. Hoop dat je in het zuiden wat langer je voetjes droog kan houden. Succes en denk niet dat het bambooraften nu een goed idee is in het noorden...haha
    Liefs en dikke kus